Abuse & Adore

(^.^) All the great things are simple, and many can be expressed in a single word: freedom, justice, honor, duty, mercy, hope.

Wednesday, September 7, 2011

Sahaja Aku Mengangkat Noozle ...

5.30pm Caltex Kuala Krau 06.09.2011
Seorang aku baru angkat noozle sambil memakai tudung baru ber'awning' silk
(baru ngat beli pukul 1.20pm hari yang sama)
Seorang aku berbusana T-Shirt style Korea plain turquoise.
Berknitted pants Blue Black.
Berfoot geared kan wedges PVC glam-glossy look.

"Lima puluh dik," ujarku sambil menguntumkan senyuman santunku.
Baru RM3.45 aku isi datang sebuah Chilli Red Waja.
Mampir parking di belakang boot ketaku, enjin tak padam.
Menderu deram... hish!


Aku wat palm sign sambil 'blink-blink-kembang-kuncup' fingers ku, obor-obor style.

* tidak ku perbuat seperti tertera pada photo di atas. This is awesome!*

Irritating, annoying, hazabedah betul.
Geramnya aku,
apa kes nak tunggu belakang bontot kereta ku yang dah uzur sesangat neyh.
Pump kiri kanan masih ada yang vacant.

"Dik, tolong cakap sama keta kat belakang nih, jangan tunggu saya, suruh dia pegi sebelah, saya lambat lagi, lagi tiga puluh hengget"

"Boleh kasi cepat, macam ni kak"
Aishhh, tetiba pompuan tu takeover noozle dari aku, tekan pin noozle sampai top speed limit.


"Wooo, wooo, wooo... macam tu saya pun tahu. Saya nak pam minyak, nak dapat banyak, bukan nak pam masuk gas yang meruap"
Aku bukan makhluq yang kekwat sesungguhnya.
Tidak ku tekan pin noozle no1 kalo stesen dah sesak & high traffic bagai.
Aku pun considerate punya manusia.
Telah aku amati hanya aku satu vehicle jer kat situ, another 9 pumps free.

Aku wat donno jer pastu. Waja Merah Cili fed-up.
Pandai laks dia gi pump sebelah. Tank dia belah kanan.

Driver stay dalam keta. Pompuan pump attendant tolong pump, isi RM30.
Enjin tak dimatikan.
Tetiba dengar riuh rendah. Pergelutan berlaku.
Vrooooooooooms.

"Apa hal kecoh beb?" aku jengukkan leherku yang tak jinjang ke seblah

"Dia dah blah, tak sempat tutup tank, minyak masih bersembur.."
Pump attendent geleng-geleng kapla... di tangannya yang longlai
masih menggenggam sekuntum penutup tangki.

"Ini macam worang pun ada?"

2 comments: