Abuse & Adore

(^.^) All the great things are simple, and many can be expressed in a single word: freedom, justice, honor, duty, mercy, hope.

Thursday, September 1, 2011

Monolog Nak Start Berblog...

Hmmm... aku pun tataw nak type per.1
I lost my touch.
Pergh... lama giler aku hybernate... almost 1 year.

Today at 12.41am... aku takleh tito.
Umah bonda aku fefeeling 'scary & haunted' gittew...

So, aku tamo jadi macam 4-5 taun lepas, ingat2 lupa macam terjadi pada hari raya ke-3 ada orang nak pecah masuk ikut tingkap nako pukul 3am di rumah babahku. (masa tu babahku ada kat Pattani belum balik).

Hmm... so tadiknya aku dah tito jap 8.30pm - 11.30pm, so know time to feel jadi burung antu. Jaga umah le kononnya. Aku jengah bilik arwah (my late babah) kosong, ada macam or tito atas katil... OMG... rupa2nya longgokan kain-baju bonda aku boh kat situ.

Aku jengah bilik my Down Sindrome younger brother, Brother Acid, hmmm... anak aku 3 orang, adik aku 2 worang, Bonda aku seorang, sumer berjamaah tito situ...

Lama sungguh aku tak click button Mozilla Firefox ker, Google Chrome ker... Internet Explorer ker... Gmail aku pun kat setahun aku taku buka, tak login . Sekali buka, nah kooo... kat +++999 e-mail inbox... aku tarak baca, semua ditongsampahkan.

Dalam setahun lebih tak meng'siber'kan diriku... umpama katak di bawah naungan tempurung layaknya... miahahah... Abis FB aku block kan diriku, Online Game pun aku Block kan diriku..(Walau aku dah invest kat RM5,000 dalam online game itu, beli cyber pets, upgrade equipment yang power & top 5 ranking dalam server untuk fight dalam war & battle). Sel-sel otak aku tidak berkembang, aku hanyut dipukul gelombang...

Gulungan peristiwa (hapdate sikit)...
1. 12 gig memory card handphone ilang... aku takde mood
2. 4 bulan aku jobless... aku takde mood
3. 7 bulan aku tak pasang internet... aku takde mood
4. Desktop down... aku takde mood
5. External Hardisk di'ambil' orang... Ghaib... (abis history gambar2 aku sepanjang zaman)... aku takde mood
6. Flash Drive aku lesap di opis Korea... banyak gambar & liputan rakaman dalam tu, aku takde mood.
7. FB aku kena 'hack', abis gambor, private message & lain-lain harta intelek aku di'cabul', aku takde mood
8. Babahku sakit & Selamat kembali ke Rahmatullah bulan Mei 2011...

Hmmm... mampukan aku menggigihkan diri wat blog balik macam dulu?
Aku kurang sedor gamaknya, bila pulak aku pi delete draft posting aku yang bertajuk "Air Kathirah' yang memang direka & dishooting untuk dipublish di mana-mana Ramadhan, yeah... ketika Ramadhan masih berlansung, aku wat shooting steps wat air Kathirah masa Hari Raya tahun 2008. Lama tu manuscript tu.. alih2 lesap... gambar lenyap bersama External HD yang ilang...



3 comments:

  1. cliche standard dari aku

    - sabar.


    Tapi kan triple s ( eh aku kenal ko kat carik porum kan aku panggil ko tu) , dunia blog dan cyberspace tak sama la kalo ko tak buat posting.








    ( happy dah? meh sini duit raya )

    ReplyDelete
  2. ekekek... betul... sabor... bakor yg pahit2 tuh...

    aku dah jadi silent reader kat CARI Forum tu. Paling aku suker now board Gosip Tempatan... muahahhaaa... tapi aku mantain visit Paranormal , Legend, Myth...derang invite aku gi re-union kat KL, aku tak pi sebab aku dah gemuk macam Garfield... nanti tak synchronised... malas lah...

    Aku hengat nak buka satu blog baru yg hanya pakai Good Quality photo from DSLR atau LOMO... tapi tengok traffic dah ok, adcents dah ok, ma;las lah...


    ARITU RAMAI COMPAINT blog aku kasi virus kat lappy derang. aKU FED-UP, last2 aku buang sumer link... barulahhhhhhhh.. leh nak recover sikit...

    Adik2 aku kata blog haku blog org tua... aku tak kisah... (Ada aku kisah?) muahahha... aku wat digest macam majalah jer... tu konsep aku, bukan blog org muda yg cool & trendy.

    Ecceh...panjang laks aku balas komentar org kat cini...


    Anyway, thanks... ko lah sifu aku dlm dunia siber neyh... nanti aku jalan2 balik kat blog2 yg otai & besh macam blog ko yg dah tahap legend tuh...

    ReplyDelete
  3. porum aku kalo free aku masuk CI,legends, dan gossip je.
    Tapi aku tak post dah haha...tapi 6 bulan sekali, aku buat post gambor berpuluh2 la kat topik2 kat bod legend haha.

    aku buat blog untuk happiness aku sendiri dan bila aku tengok ramai masuk pasal dorang google search perkataan, aku happy la.
    Aku memang suka tulis jadi aku type la english ke malay ke ikut mood aku dan untuk widest understanding possible.

    Aku nak buktikan orang takde certificate, tak sekolah tinggi, kerja blue collar pun boleh tulis dan ada info nak kongsi.

    ReplyDelete