Abuse & Adore

(^.^) All the great things are simple, and many can be expressed in a single word: freedom, justice, honor, duty, mercy, hope.

Tuesday, September 6, 2011

Orang Kata Aku Tak Reti Penat...

Kwang- kwang... Cuti Raya 26th August until 7th September 2011.
Tadi baru habis journey yg sebenar-benarnya...

* Genting Highland Kota Keriangan dari Karak menghala ke Kuala Lumpur *

26th August last day bayar2 bil, bayar instalment, beli souvenir untuk insan-insan yang diingati.
Then drove from KL-Jengka 'bout 183km.
The next day 27th August drove back Jengka-KL another 183km.
Heading to Sungai Petani 404km.
183km + 404km non stop. (only 30 minutes pit stop kat Behrang jew)
Bluweksss... sapa kata tak penat.

* Budak nakal cucuk aku dengan lidi buah jambu batu
on and on sepanjang perjalanan.. sakit la...
cucuk buah, bukan cucuk mama la.. apa adik nampak mama ni macam buah jambu kew?*


Aku drive keta manual wooo.
Sarat dengan muatan penuh boot.
Anak kecil 2 worang. Adik pompuan sorang.
Takder kelindan yer... sebab co-pilot kekdah pemanduan hanyalah 'auto driving methode jer'

* Cik Tam berstatus auto yang takder feel masa memotong,
berhempas pulas aku nak memotong naik Cik Tam *


Kat home-town aku
Aku bawak MyVi bernama Cik Tam.
Selalu tersasul duk tekan cluth, main gear...
Lupa aku keta auto gear D, R, N, P ...
Ada sekali tu, traffic light dah ijow,
aku masuk gear R


Fefeeling sesangat bawak keta manual neyh sebenornyer.
Paling best drive manual lat slope, naik bukit, turun bukit...
aku amatlah enjoy bersangatan drive manual kaedah long distance.
Endurance driving gittew.

* Jambatan Merdeka , bila nampak ni aku senyum sampai ke telinga,
al-maknanya jap agi aku kan tercium bau kampung aku nan permai *


Neyh baru 30 minutes mendarat dari ketaku. Lepas journey 183km dari Jengka, Pahang.
Hantar anak-anak kat Mr. Anuar.
Semalam, transit 1 hari kat umah aku Sg Penchala, KL.
Monday 5th September travel 1 whole day dr Sg Petani.
Mana tak broke-back..

* Nak yang lebih endurance? Yang gearless? Cuba yang ni.
Imagine keta tak pernah tercipta...
Wuhoho... aku naik yang ni 4 ari baru sampai Kedah dari KL*

Huargh... jap gi nak pi Jusco Bandar Utama.
harus lah menjamu mata lepas raya tengok new arrivals & new release...
Retail Therapy is very good after long Journey.
Reward Yourself!

8 comments:

  1. kalo ko naik bas express pun,
    pun dua tiga kali paling kurang berhenti rehat kalo distance jauh2 gini.
    siap dua driver lagik.

    ReplyDelete
  2. Mr Deaf,

    kita kat Peninsular ni kita okay lagik. Yang kat Pulau Sumatera nak balik Suurabaya, Jawa tu macam mana kekdahnya?

    Dengar kata 4hari 4 malam naik bas dr Medan nak seberang ke Jowo Island. Tu belum dr satu penjuru Pulau Jawa nak cross ke satu hujung lagik... pengsan... adventure sungguh derang

    ReplyDelete
  3. awak macam saya..
    suka bawak kereta
    manual..
    biau lenguh kaki pun..

    ReplyDelete
  4. wooo!!
    ada bintang2 bertaburanlah ikut tetikus saya

    ReplyDelete
  5. Kak Singa,

    Tapi keta Kak Singa high performance & ada class gitu... ala2 fast & furious (Fast 5) kat Arizona.

    ReplyDelete
  6. Kak Singa,

    Bintang-bintang tu wal hasil dari gigih ku bertutorial bagai. Up grade sikit blog... yg lama tu macam ntahapa-hapa...

    ReplyDelete
  7. En_Me,

    Harus sakan. Hari-hari biasa hybernate jer kat umah. Makan tito makan tito.

    ReplyDelete