Abuse & Adore

(^.^) All the great things are simple, and many can be expressed in a single word: freedom, justice, honor, duty, mercy, hope.

Sunday, May 10, 2009

Kuala Kangsar (Part 3: Kedai Labu Sayong)

*Kebanyakan labu sayung ini di dalamnya sudah diisi air, senang nak tahu ketahanan
& yang mana bocor atas tak bocor.... telap air ataupun tidak*


*Ada bermacam-macam products, antaranya terendak lampu & takar*

*Pattern yang dah dimasukkan ke dalam sekam padi untuk kasi tinted inipun, aku beli sebijik*


*Aku minat kat periuk tanah liat, wahhhh....
boleh buat mask gulai...

tentu sedap lagi lemak lagi lazat bila masak guna periuk atau belanga tanah...
selama ini aku masak
pakai periuk cap buaya, periuk stainless steel & periuk hard anodize sahaja.*


*Masa aku amik gambar nih, Adiputra baru cekap sikit bertatih-tatih...
Aku suruh dia duk kat luar kedai.

Kang pecah berderai sana-sini...
mahu aku terkedu kat situ,
tak tau nak buat muka pesen apa*


Hmmm.. banyak masa aku nak menghadap komputer rupanya.
Kalau biasa-biasa aku mesti asyik ulang alik ke dapur cuti-cuti begini.
Sebab; banyak dapat order menu itu & ini dari family member aku.

*Aku beli pattern ini sebijik*

Member aku orang Kuala Kangsar.
Nanti aku ingat nak pergi kat Kampung Paya Lintah ker...
Kampung Kepala Bendang ker, Kampung Bendang Hilir ker...
aku nak beli yang authentic punya.
Baru puas hati... tak gittew?



No comments:

Post a Comment