Abuse & Adore

(^.^) All the great things are simple, and many can be expressed in a single word: freedom, justice, honor, duty, mercy, hope.

Saturday, May 19, 2012

Kerna Aku Tahu Engkau Tetap Indah


to somebody. from redd rohim.
andai terhentinya masa. dan gunung jatuh ke laut. kau tetap kucinta
aku dan engkau sama sahaja.
read my mind
read my move
i know you
i can stand you
from a distance:
i can smell you
i can feel you
i remember you
i never forget you
everyday i love you
... sa-perti ya'akub ke atas yuusuf







untuk embun yang bakal terkondensasi
awal pagi ini aku tekun  bernafas dalam-dalam
sunyi, sangap & pekat gemat
adakah terdengar hela nafasku jelas?

untuk udara sejuk yang turun ke permukaan bumi
awal pagi ini aku tabah menghembus nafas satu persatu
terkujit-kujit mataku
dingin, nyaman & membekukan
apakah kelihatan nafas yang meruwap?


untuk jemari fajar yang telah menyangga kealpaan diri
ekoran hidup yang aku sia-siakan
di luar dan di dalam mimpi-mimpiku



.



No comments:

Post a Comment