Abuse & Adore

(^.^) All the great things are simple, and many can be expressed in a single word: freedom, justice, honor, duty, mercy, hope.

Saturday, April 19, 2008

8 in the Saturday's Morning (19th April 2008)

Ini hari harinya Sabtu... ku bangun dalam keadaan yang sungguh sengap-sunyi...
Hmmm... menapak aku ke ruang tamu... jam tua mati di situ...
Dan cawan sisa kopi masih ada di atas rak...
malam tadi hubby aku minum kopi nampaknya...


Aku terkebil-kebil...
buka semua tingkap nako,
biar cahaya matahari masuk,
biar pengaliran udara bagus dan bersih lagi segar,
biar mudah-mudahan rezekipun masyukkkkk.... murah rejekinya...
bagus umurnya, berkat hidupnya, amiiiiiin...



Sempat lagi aku mengerling ke arah rak usang yang berkepuk dengan habuk...
Uishhh... masih ada gmbar kenangan hari aqad nikahku di situ...
Oh, sentimentalnya dia punya value


Ku 'on'kan lap-top.
Nak jugak cuba-cuba mobile blogging...
entah apa dia cakap tak menjadik-jadik dan berjaya pun tidak...

Ikut manual, dia kata buleh blogging dari handphone... mana? Tada-pa-pa-pun...?


Aku fed-up? Mungkin pasrah di pagi yang terpilu ini...
Hendak ku picnic, anak-anakku sudah balik ke kampung Wan & Aki di Pahang...
So, aku pegi ke tepian nako, arah matahari naik, bentang alas meja, bila dah terhampar, aku atur makanan , so aku picnic sorang-sorang kat tepi nako tingkap, beralaskan carpet... sambil-sambil dengar lagu dari PC.


Makan tetap makan. Makan untuk hidup.
Pandang tetap pandang,
pandang segala mainan anak-anakku yang berterabur tak sempat ku kemas.....
jap lagi aku sapu masuk dalam bakul, sorok....

Lepas makan, baru sempat nak telek purse aku.
Ini hari 19haribulan. Jusco Card Member Day 17haribulan...
Tengok, aku ada RM10 hinggit cash Voucher x 13pcs = RM130 cash voucher
yang aku redeem dari Jusco Card adik aku yang aku pinjam
(baru buat 16haribulan April, semata-mata atas permintaan aku.
Rugi wooo tak buat with every RM100 spent, J.card Member can redeem RM10 Cash Voucher... Jusco's Staff pun tarak untung itu macam).

No comments:

Post a Comment