Abuse & Adore

(^.^) All the great things are simple, and many can be expressed in a single word: freedom, justice, honor, duty, mercy, hope.

Friday, June 22, 2012

Sime Tyre Kamalul Yaqeen?




9.25 malam... aku berangan-angankan lot tapak kuburku sendiri.
Memasukkan jasadku ke dalam lemari (bukan almari Narnia tu... )
Mengunci dari dalam diri
Mematikan diri sebelum mati
Mati maknawi


Huhuhu... aku kuar lah balik dari gerobok usang tu. Lemas! Tahu tak? Gelap. Sesak nafas.

Tetiba ketika aku duduk di atas kasur ... aku teringat pada lazatnya kuih karipap pusar... aduhai kasih aduhai. Selazat-lazat kuih karipap pusar Taman Tun Dr Ismail, kuat lagi keinginan aku untuk menziarahi maqam Al-Marhum Sultan Abdul Samad di Bukit Jugra...esok...Sabtu...


Aku mati kutu. Terpelongo di kamar sendiri. Privasi mengizinkan aku menerawang merencana hari esok... bagaimana harus aku ? Rempuh sahaja sampai meletup Sime Tyre itu? Ya Allah... Berikanlah aku Kamalul Yaqeen...

.



No comments:

Post a Comment