Abuse & Adore

(^.^) All the great things are simple, and many can be expressed in a single word: freedom, justice, honor, duty, mercy, hope.

Monday, April 23, 2012

Karutan Hikmat Jejari Dompok



Kala aku melunjur kaki ke bawah meja Sang Sapurba... buhsan memikirkan misi aku yang belum on-on lagi
sebabnya aku seringkali menceceh perkara yang sia-sia.

Hmmm... aku terus mengelongsor malas. Memikirkan betapa mustahilnya aku mahu membaca tanpa kefahaman. Maka technique apa pula yang aku kena guna? Technique mengelat?

Aku tidak mahu pessimist. Ah, sebelum aku mengarut dengan lebih maju lagi, aku terus mengetuk kekunci agak terpancar hikmat jejari dompok di layar blog mainan ku ini.

MERAH



Antara yang berjaya melempang aku hanya dengan kata-katanya
Rasa seperti ditempeleng sehingga mulut berdarah... aduh!

Carilah dia untuk bersama menghidupkan sang waktu
Kerana dialah yang bisa mengisi kekuranganku, bukan mengisi kekosonganku


Redd Rohim
Sungai Penchala
10.29 malam








Apa Ada Dengan Meja Jepun Ku?





Keletuk lututku diketuk
Kepet kakinya terkelepet
Komputer riba mengelongsor


Kelempap segempa alam
Tetikus kekunci ecer-eceran
Aduh...

Tinjunya jatuh ke atas lantai
Geram gemas
Berdentang kole terhempas
Tanganku menggeletar
Air mataku berceceran
Dalam sentak-hentak gravitasi, yang tak sederhana


Redd Rohim
Sungai Penchala
9.31 malam





.

No comments:

Post a Comment