Abuse & Adore

(^.^) All the great things are simple, and many can be expressed in a single word: freedom, justice, honor, duty, mercy, hope.

Wednesday, June 25, 2008

Aku busy, tapi nak taruk entry jugak....

Petang Sabtu itu aku menerima call dari uncle aku... katanya nenda aku dah ada kat Legend Hotel, Kuala Lumpur... yg dekat The Mall tuh.
Nenda aku turun dari Singapore. 2 family, 2 biji keta turun Kuala Lumpur.


Dah lama tak jumpa woo. Ada dekat satu taun stengah.
2 family lagi tuh da dekat 5 taun aku tak jumpa.
Ada yang aku tak penah tengok lansung.
Ada yang aku last tengok taun 1989... waduhhhh.. nama pun dah lupa lansung.

Dia bagi 2 option sahaja untuk aku organise..
Option A: kumpul orang, book tempat untuk family gathering - dinner that night...
Option B: kumpul orang, book tempat untuk family gathering - lunch on Sunday


Aku menggaru kepalaku yang tak gatal.
Manalah aku tahu nak reserve kedai makan yang best-best kat Kuala Lumpur nih.
1st choice yang aku nak pegi sangat Ikan Bakar Jalan Bellamy (belakang Istana Negara tu)... besh!
Tapi tak sure Sunday ada buka ker?

2nd choice kat Gombak area.
3rd choice Restoran Puteri Rubiah Suparman punya.

Aku nak makan kat warung-warung jer... sempoi

Balik umah aku jadi gelabah biawak...
Hati aku bagai digaru-garu
suruh bawak derang nih pegi Restaurant Cheng Ho, Amy Search punya...


So, malam tu aku call adik-adik aku kat Shah Alam & Taman Melati Gombak.
Esok kita car pool pegi Berjaya Times Square jumpa derang.

4 comments:

  1. haha...ni kire bersemangat demi blog la ni..
    bgos2...caiyok!

    ReplyDelete
  2. Tak ah, Van Der Shraaf...
    ahkak tengah real punya busy...

    Yelah, ni 2nd half 2008...

    Mana nak prepare MBO.
    Mana nak study untuk up-grading test, upgrading interview...

    Mana nak present Hari Raya merchandise. Product development, presentation, story board.

    Mana nak claim 1st half trading rebates dgn suppliers.

    Mana nak Siti Nurhaliza Charity Gala Dinner...

    Bulan 7 nih 90% of days berkampung kat Bdr Perda, Bkt Mertajam... Store baru nak bukak...

    Mana nak gapai suppliers Christmast..

    Keluarga? Anak-anak?
    Mana nak selit2 quality time dgn sumer?

    Satu hari ada 24 jam.
    8jam tidur. 8jam keje. 8jam aktiviti bebas?


    wu,hu,hu...

    ReplyDelete
  3. ha,ha,ha mr deaf...

    aku mana ada sen.
    banyak modal wey nak pegi sana...
    parking mahal.

    bulan 11.2008 nih spupu aku tawin kat sana.


    aku dah declare kat pakcik & makcik aku aku merajuk tak nak balik sana.

    abih kuat derang jumpa aku kat The Zon, JB... 3 bulan skali aku mesti duk kat The Zon JB tuh...

    ReplyDelete