Abuse & Adore

(^.^) All the great things are simple, and many can be expressed in a single word: freedom, justice, honor, duty, mercy, hope.

Saturday, October 20, 2012

Ma'arifat Kacang Tanah Mengelembu 19.10.12


       Joo Lim Tenh dgn kadar 0.5hasta/saat melangkah teratur ke merchandise centre demi mengelolakan Chinese New Year Event Final sign off oleh COE Asia Region berbangsa Korea… biar aku letak namanya sebagai Encik SYJ.




       Aku duduk tekun menaip di meja, sambil mengelola rakan-rakan sekerja sekitar radius 17 hasta dari kerusi officeku. Mata kanan ku, eyh mata kiriku pun sama …eyh mata batin ku mana cicir? Pineal Gland macamana plaks… turut sertakah?... Sambung balik… Mana tadi mata kanan & kiri ku menyapu bungkusan luar Kacang Mengelembu Cap Tangan Ngan Yin. Wahhhh begitu mengujakan. Seakan tahu , seakan macam-macam tahu aja isi kacang yg lemak masin manis semua cukup kat dalam tu macamana feel dia. Ini kah yang dikatakan oleh kebanyakan org kat review di blog-blog makanan sebagai ma’arifat?


       Aku ingat macam-macam. Ingat Chacho’s (are irresistibly light & crispy, unlike ordinary tortilla corn chips), aku ingat Lipton Infusion Camomile Tea, aku ingat Sunview Certified Organically Grown Jumbo Size Red Seedless Raisins, bahkan ingatan aku melayang pada kari kambing pada sepinggan nasi putih kat kedai mamak Q-Bistro kat ground floor tu haaa… Astaghfirullah-alAdzhim… Aku sudah jatuh junub.
.
.

No comments:

Post a Comment