Abuse & Adore

(^.^) All the great things are simple, and many can be expressed in a single word: freedom, justice, honor, duty, mercy, hope.

Wednesday, November 23, 2011

Lari Galas Kampit Pasir

Sebelum type entry aku google dulu, cari info...
Neyh ha, ntahapa-hapa yang dia try suggest.
Gila para-parasakura.

"Aku nak search: lari bawa pasir lah Tijah oiii...!"


Huhu... 6 hari genap aku demam... dah kebah dah...
Hari ni aku sibuk mencari beg galas seswai nak isi pasir.


Tak main la berlari-lari anak kosong.
Tamo free run, aku so ambitious nak wat style squad elit.


Member aku Zima Awi yang datang bertandang ke umah aku last Saturday hanya mencemik muka, " Extreme nya... orang mula dari bawah dulu..."

Aku diam. Diam-diam. Huhu, I'll eat the challenge.
Amat jarang aku cakap tapi tak buat.
Tak apa, aku mampu lakukan, keazaman aku tinggi.
Self-Discipline
Kalo salt water flush tu pun aku berjaya implement 10 hari.
Takkan lari bawak 2 kilo pasir aku tak bleh buat seminggu sekali?


Agak-agak kalo aku isi 2 kilo pasir kat dalam beg, rabak tak bahu aku?
Jogging carry pasir.


All-Purpose Lightweight Individual Carrying Equipment – or ALICE as the Military calls it.
Alice weighs about 20 pounds, give or take. Inside Alice is a sand bag partially filled with pea gravel. It’s a dead weight hanging on your back while you jog or perform pushups.
Really it’s a bag of fun.


Idea ni adik aku Firdaus Rohim yang berkhidmat dalam Pasukan Gerakan Am Polis Hutan Batalion 69 yang cadangkan kat aku. Sebelum arwah Babah aku meninggal, dia gemuk mendadak, within 2 weeks ajer boleh keep fit hilang 10kilo.
Tiap-tiap petang jogging bawak 2-4 kilo beg pasir.

No comments:

Post a Comment