Abuse & Adore

(^.^) All the great things are simple, and many can be expressed in a single word: freedom, justice, honor, duty, mercy, hope.

Wednesday, January 6, 2010

Azam, Iltizam : 2010 ... & Bunga-Bunga Pun Mekar Mewangi...

Huhuhu...

Azam 2010:

---------------------------------------------------------------------

1. Buang sifat & sikap angkuh, walau pun cuma guraw-guraw...
(ada waktu2 selalu mengomel/ sebut: "Aku lempang kang...!", "You ingat apa?")
Aku bukan cakap dengan Encik Anuar,
just membebel sendiri kalo geram dengan suppliers ker...
pemandu di jalan raya yang mendesut macam pelesit kota ker...

Orang yang tak sabar-sabar bagi honk ker...


Kata-kata ngomelan & rungutanku itu, kalo sampai ke telinag Encik Anuar...
Encik Anuar selalu sindir :"Macam kuat sangat nak cakap macam tuh..." "Macam Bagus..."

---------------------------------------------------------------------



2. Nak kurangkan pengambilan daging.
Sebulan hanya 4 kali makan ayam/daging.
(Sekarang, sebulan 10x makan ayam/daging)

Aku dulu penah jadi tak makan sebarang 'red-meat' dalam 6 bulan.
Hasilnya sungguh memberansangkan...


A) pescan – one who comsumes fish/seafood and below
(suker ikan yang kaya omega & isi tebal... salmon, terubok & patin juara)


B). lacto – one who consumes dairy and below

( aku jarang minum low fat milk, atau skimmed milk.
Aku go for full cream fresh milk, yang ada bau lembu tuh lagi aku suka..
plain yougurt... wow....)


C). ovo – one who consume eggs and below

( fresh egg, paling suker 3/4 masak)


D). vegetarian – one who consumes selected animals products
that do not involve harming or killing the animal
(animal products such as eggs, dairy,

and honey do not involve harming the animal)
and below

E). vegan – one who consumes only plant foods
such as vegetables, fruits, seeds, nuts, legumes, grains and below
(ini tak bleh tahan neh... lemahhh jiwa )

One can mix and match the first 4 labels. Remember that a true vegan does not consume ANY animal products whatsoever, including bee products like honey or bee pollen. I am a pescan-ovo-lacto vegetarian, which means I eat fish, eggs, dairy, all fruits and vegetables, and below on the food chain

Idola aku ada bagi statement dalam Hijab Sang Pencinta
"Maaf... kita tak makan daging. Ia melenakan"tutur Saifudin

---------------------------------------------------------------------

3. Aku mesti menjadikan reality -
menjalani 'bekam & acupunture' therapy at lease 4x in 2010.


Bekam atau nama glamernya "cupping"...
... bekam aku tak mo yang toreh dengan pisau...
nak yang cucuk pakai jarum...
(mungkin buleh cuba bekam lintah?... eiii)

---------------------------------------------------------------------

4. Ingin memiliki lesen motosikal besor.

Lepas nih, aku rasa aku tak nak drive dah pegi kerja.
Aku rasa macam nak naik superbike jer, bawak sendiri.

(sekarang lepas keter accident,
aku tiap-tiap hari bawak motor pegi kerja, balik keje...

punyalah takut, lama tak bawak, lupa...
lupa nak cilok macamana, lupa nak balance masa bawak laju kat selekoh macamana...
Last skali ride moto tahun 1998 dalam busy road in Klang Valley....

My fisrt motocycle: KAT 6521
last bawak scooter (WDV 5340) tahun 2006
pun dalam tengah-tengah KL... tuh pun skali skala)



Giler lawa, ranggi, slim, sleek moto nih.
Ada 2 seater pulak tuh.
Kawasaki ER6N, very lah elegant, prasan ala-ala Lara Croft lah aku.
Nak-nak bawak motor pakai skirt,
macam orang pompuan tunggang kuda pakai gown kembang pulak.

(tapi impian ini aku rasa impossible... )
tunggu anak aku masuk secondary school dulu baru aku buleh 'gapai' kot.
---------------------------------------------------------------------
5. Ingin meluangkan lebih masa dengan abah & bonda tercinta
(oh, sayunya hati aku tetiba... banyak dosa aku pada mereka)

---------------------------------------------------------------------

6. Lain-lain misi peribadi yang biarlah rahsia di sini....

---------------------------------------------------------------------

3 comments:

  1. kita sokong yang No 4!!!
    you go girl!!!

    ReplyDelete
  2. alamoookkk ibu singa...

    citer-citer tetap ader...
    semangat & rasa ngeri + gementar tetap ada...

    bila naik moto asik ingat....
    "kaki aku, jaga kaki aku..."


    dulu masa blajar kat u dulu.
    saya jatuh motor terseret.
    Jatuh kat slekoh blakang fakulti veternary , merempit sengsoranglah lah konon.... masa jatuh, motor terseret... suar jeans koyak kat lutut.

    pakai helmet full-face.Pecah visor tuh...
    masa jatuh tuh, berguling-guling...
    perkara pertama yang dikesah... (jerit)...

    ..... "muka akuuuuuu....!"
    padahal kaki sampai lebam tak bleh jalan tak hengat lansung.
    Bila angkat balik moto, nak start tak terdaya...

    baru tau "kaki akuuuuu......!"

    ReplyDelete
  3. triple s all the best

    yang gambo makanan daging2 tu best lak aku nengok haha

    i like meat huu

    ReplyDelete