Abuse & Adore

(^.^) All the great things are simple, and many can be expressed in a single word: freedom, justice, honor, duty, mercy, hope.

Saturday, November 17, 2012

Tikus, Darah & Chenta



PROLOGUE: 03.11.2012




... baru beli perangkap tikus tadi ni... tawar-tawar dapat RM8.80... serba salah di buatnya.. mau menjerat tikus, kalo mak tikus yg masuk jerat... manalah tahu dia ada anak... apalah nasib anak-anak tikus yg masih dlm hari lagi yaaa... zalimkah aku?







BALAS DENDAM: 16.11.2012


Seekor tikus [tak dapat detect jantina dia] telah marah.
Aku telah menangkap seekor kawannya pada minggu lepas & ku lepas di pinggir tong sampah (aku tak buang bayi kayyy…)


Aku telah menangkap lagi sepasang couple tikus…. & ku lepas kat are
a umah orang kenduri kahwin pada hari Deepavali… waktu senjakala.

So, pada hari Ma’al Hijrah. Semasa aku sedang enak ketiduran.
Jariku telah di ‘gerik’. Dalam keterkejutan… termangu-mangu apakah toyol atau tetikus?
Maka aku membuat rumusan ianya tikus yang datang mem-protes.

Pergi klinik menerima suntikan cegah kuman.
La Hawla Wa La Quwwata illa Billah-i 'Aliy-ul 'Adzhiim

No comments:

Post a Comment